måndag 18 augusti 2014

Cafe Lilla Ro


Det dansar i mina fötter och rycker i mina såhärvilljagbo-rötter. 
Värmen fullkomligt flödar ut från cafe och musik Lilla Ro i Förslöv, 
på Bjärehalvön (nordvästra Skåne).  
Än idag, veckor senare, är jag där dagligen i mitt huvud.
Långt borta från det mesta, maximal lummighet i trädgården, den hemlighetsfulla trädgården personifierad, full av gångar och prång, mysiga sittplatser och otämjd växtlighet.
Inomhus är det så fint att det krampar i mig och jag får hålla hårt i mig för att inte utstöta höga ååååååååh:ande hela tiden. 
Nedanvåningen är cafe och om man vinglar sig upp för lofttrappan kan man balansera över en utsiktsgång och komma in i cafeägarinnan Evas syatelje. Där inne skapar hon fantastiska kläder under namnet Peleka .

Vi kommer åka dit igen. Och igen. Och igen.



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar